Hlídky Pardubice

25 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

0 hodin, 0 dnů, 2011

Web: http://larpard.wikidot.com/hlidky-pce-2011:o-hre

Hlídky Pardubice chtěly připomenout tradici Hlídek, které zde probíhaly v minulých letech, s obměněným organizačním týmem a jinými představami vytvořili více příběhově hnanou hru ve které nebylo nouze o detektivní zápletky i o osobní dilemata mezi světlem a tmou.

5.2

6 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

0
GordhartRoman Čech 08.09.2013

Tak jo, asi budu mít problém hodnotit tuhle konkrétní hru. Hodně za to může celé pozadí jejího vzniku, kdy se původní autorský tým nesešel a byl přizván larpard, takže se dá říct, že i z pohledu hráčů jakoby vznikly hry dvě. A i když to určitě nebyl záměr, já to tak odlišuju (a po rozhovorech s jinými hráči nejsem sám).

Den první, to dobré.
Pardubice. Město, které noční hlídka používá jako boot camp pro nové členy a denní tam prakticky neoperuje (její stav tam tvoří několik upírek, které baví hlavně být upírkama, že ano). Tím je nastaven setting plný postav na nízkých stupních v hierarchii hlídek a i síly, což pro mě osobně dělá hru mnohem, mnohem zajímavější. Ve hře byla hrozně cítít bezmoc takto slabých postav. Probíhalo tam několik slušných detektivních linek, výslechů, pátrání, jednání s denní hlídkou a celkově přesně toho, co si člověk představí, že se tam bude dít, když viděl film a četl první knížku. Žádná epika, rituály nebo tajemní hustí nepřátelé. Jen špína, zmar a denní hlídka, co se vám směje do obličeje, protože byla na místě o dvě minuty dřív a "tady se přece nic nestalo, ne?" Osobní linky taky probíhaly, u larpardu hodně platí, že člověk dostane to, co si napíše na začátku v registračním dotazínku a co si dohodne při tvorbě postavy. Já osobně to dostal splněné ze zhruba 110% :)
První polovina hry mi dala 24 hodin, ze kterých jsem byl fakt unešenej. Jasnej 10/10 a představa, že takhle nějak by se měly dělat městské hry.

Den druhý, šok.
A poté, po těžkém morálním řešení poslední detektivní linky se začal řešit "hlavní" příběh. Nějaká linka o supermágovi (myslím) mimo kategorie, kterej dělal hustej rituál někde v Praze (myslím), na což šlo přijít jinejma rituálama (myslím). V zásadě jsme tam smutně pobíhali, snažili se něco rozlousknout, abychom po trochu divném dni došli k závěrečnému střetu, kde se nám cp vysmála, že na ně nemůžeme, protože jsou v hlubší úrovni šera, hlavní cp nám vysmálo, že jsme blbí, když jsme neodhalili jeho přestrojení a organizátor se nám vysmál, že jsme vůbec netušili, jak to hrát a že to přece bylo moc snadné.
Jako vážně jsem chvíli přemýšlel, jeslti to není nějakej blbej vtip.

Nebyl.

Abych jen nehanil, na internetech přišla nějaká reflexe a situace se trochu zklidnila, nicméně druhá polovina hlídek ve mě zanechala přesně ten obraz, jak se městské hry dělat nemají.
1/10. Jeden bod za možnost pobíhat v roli po Pardubicích.


Shrnutí
Součet dává 11/20, což by vycházelo na celkových 5.5 bodů. Já dám sedm, protože ty kladné momenty za tu doby vytěsnily ty špatné.

7/10

0
PatrikPatrik Krupička 26.08.2013

A víte co? Já se bavil. I když ve hře bylo pár zádrhelů, díky kterým byl konec takový rozplizlý a čekal jsem více akce.
Pravidla a mechanika hry byly jednoduché, ale účinné (třeba "detektivování" pomocí aur bylo pěkné).

Za mě 6/10 (tzn. naprůměrné hodnocení), možná proto, že jsem tak trochu hlídkofil, možná protože se autorům povedlo atmosféru hlídek dost přiblížit a ne všichni Světlí byli klaďáci a ne všichni Temní záporáci (a tak to má být).