Ledová země [2013]

100 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

5 hodin, 0 dnů, 2013

Web: http://ledovazeme.drevarna.cz

"A tak na začátku 40 roku vlády krále Childericha zvaného Silného došlo k povstání posledních ze Seveřanů. Povstání vypuklo na panství knížete Heriberta. A tomu nedalo moc práce, aby obrátil pozornost všech proti vévodovy Edmundovy a do oblasti přijetých jednotek Slunečního řádu, kterým prý velí sám Wilhelm."

Akce se uskutečnila v sobotu 16.3.2013 v lesích na okraji Brna mezi Soběšicemi a Útěchovem. 

Ledová země myšlenkově navazuje na série jednodenních larpů „Úsvit jara“. Herní svět je zachován. Příběh se oproti Úsvitu jara posune zhruba o 80 let později. Do období vlády vnuka vévody Ulrycha.

Akce také primárně sloužila organizátorům k otestování různých nových myšlenek a pravidel.

7.6

17 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

0
HokarulPavel Kopečný 24.03.2013

Protože jsem byl požádán o vyjádření...tak podávám hodnocení.
Bitva jako taková byla zvládnutá velmi dobře, co se týče organizace. Boj, a přestávky byly tak akorát, takže se neploužilo na střet stádo k smrti unavených bojovníků. Načasování a RP a velení velmi dobré. Boje byly zábavné, ale některé questy byly...no ne moc vyvážené, jako například transport zásob, respektive jeho obsazování. Strana, jejímž směrem šel transport, byla v jasné výhodě, protože transport byl blíž a blíž jejich spawnu, tudíž se méně naběhali. Nehledě na to, že strany byly velmi nevyvážené, tudíž jako Heribertův voják nebylo těžké pozorovat v tomto questu porážku, protože nás bylo 20 a křižáků 30 a ještě šel transport směrem ke spawnu křižáků. Zázrak byl, že se nám transport podařilo 2x uchvátit. Poté samozřejmě proti Sveinnovcům byly boje ještě i horší, protože oni měli jaksi 8 lučištníků a my jednoho (no, možná 3, když jsme se spojili s křižáky). Další věc byla kopí a vůbec další nestandardní zbraně , jako třeba meč na delší násadě, který jsem viděl u jednoho z našich (tuším někdy za polovinou bitvy se zjistilo, že slouží pouze k seku, a díky změnění standadních rozměrů zbraní jsem nevěděl, co mám čekat, jestli útok jedenapůlkou, nebo ůtok dvojručkou...navíc speciální jednoručku 100 si nikdo kvůli jedné bitvě přeci nebude vyrábět). Zametání kopím a velké štíty v kombinaci se systémem započítávání zásahů ASF...jedno HP dolů za nesmrtelnost..., také dovedou nakrknout. Ohledně stran se váže ještě jedna potíž-Sveinnovci a Heribertovci se docela  těžko od sebe rozeznávali, takže boji jsem omylem seřezal spolubojovníka a nechal jsem se hloupě zabít od nepřítele, protože jsem ho považoval za svého. Toto by se nestalo, nebýt gejtů, jak to bylo původně za Mersosových bitev. Z glejtů bylo okamžitě znát, kdo ke komu patří, a kolik životů má. Také terén nebyl úplně dobře vyřešen. Jako voják jdoucí na bitvu nebudu čekat vzorně střižený trávníček, ale těch pár klacků z míst střetů by odházet jistě šlo. Vrcholem byla právě bitva o transport, na velmi rozbahněné cestě to byl vážně zážitek. Také bitva v údolí, jak jsme jako útočníci měli nabíhat na Edmundova vojska se moc nepovedla, z důvodu velmi hloupě umístěné oživovací vlajky a hlavně....boj z filmů, kde se jedna strana rozběhne z kopce a druhou rozmetá, v LARPu jaksi nefungují. Do kopce se ustupuje stejně špatně jako z kopce, a i když se boj podařilo z údolí/dolíku vytáhnout, spawn dokonal zbytek. NEchci vypadat jako kritik, i přes všechna negativa jsem si bitvu kromě pár questů užil. Ale na bitvy se nechodí těžce questit, a vyhrávat, ale užít si je. Navíc, pokud se na bitvě objeví "skvělé" nové vynálezy, jako například hybridní zbraně a poměrně zvláštní délkové rozdělení zbraní, je potřeba to někomu na rovinu říct, a ne jen pomlouvat v Rytířské :)

0
KozelFilip Kozelek 21.03.2013

Chtěl bych podpořit kolegu křižáka, Cornyho
1) -  Kromě křižáků nešla žádná strana pořádně rozeznat - taková hnědá směska s náhodnou příměsí barev - čili 75% účastníků - peklo pro křižáky.
2) + výborně zařízená logistika (registrace, trasy eskort i bitev, dobré "kulisy"
3) - Veliká škála povolených zbraní, přírůst "bodnosečných 1,3-1,6m" v bitvě udělal chaos, proč už nebodat i mečem (že ano, pane Zaklínač) .. rozpětí mečů jednoručních do 1m a jedenapůlek do 1,2m dělal chaos v tom co si nepřítel na vás může dovolit, a jestli ten táhlý sek, který zdaleka neopsal úhel 90° má něco společného s platným zásahem - či už to mám uznávat jako bod?
4) + načasování a přestávky mezi bitvami - vzorový příklad jak to na akci vypadat má - přiměřené přestávky (max 15 minut) a ne přílíš dlouhá čekání na ostatní armády, vysílačky využité jak mají. Mé uznání organizátorům.
5) +/- ASF / FAS - na tuto bitvu se podle mě ASF hodil, jelikož je zde i více těžkooděnců, je to součástí a pověstí akce. Obecně ale k bitvám, (hlavně těm kde jsou vpouštění nováčci a lidé kteří to neumí a učí se) je vhodnější systém FAS, naučí to lidi zasahovat do trupu, do stehen, do paží, tedy tam kde zásah tolik nebolí.

Dávám 70%

0
CornyŠtěpán Zounek 20.03.2013

No..jednak jsem byl požádán o vyjádření..jednak si sám myslím, že pokud chci změnu, je nutné se ozvat...takže podám své hodnocení této akce.

A vybalím to stručně rovnou a pak to rozvedu: Na bitvě jsem se bavil, velmi. Ale zcela upřímně, organizátoři za to mohou minimálně. Ano, Questy byly zajímavé a byť byly značně nevybalancované, tak ve chvíli, kdy se člověk smířil s tím, že život prostě není fér, tak byly fajn. A ano, náš křižácký org byl fajn. Stejně tak byl super prvek, že v bitevním poli byly různé překážky, stavby apod. a krásně rozbíjely formace. No a to je tak vše, co můžu přičíst organizátorům jako zásluhy.
Hru jsem si užil hlavně proto, že křižáci byli krásně sladění (což dá atmosféře hodně), byla to fajn banda, docela pěkně jsem si to zahráli, velitel byl fajn a byť se snažil taktizovat, nevnucoval nám nesmysly, u nichž by bylo předem jasné, že nebudou fungovat.
Stručně, pokud bych s těmito křižáky jel na Kteroukoliv bitvu jinou, užil bych si to pravděpodobně úplně stejně.

Pokud to mám rozvést..
V první řadě si člověk musel uvědomit, že na téhle bitvě nemá hledat balanc. Předně každá frakce měla jiný počet léčitelů, což vzhledem k tomu, jak ledabyle bylo léčení tímto způsobem zařízeno znamenalo docela velké rozdíly mezi stranamy, co měly jednoho a co měly třeba dva léčitele. Rozdíl byl i ve zbraních, ale přecejen, to už organizátoři neovlivní přiliš a tak jim to na vroubek nepřipíšu. Stejně tak byly questy zjevně nevybalancované, oba eskortní questy, kterých se křížácká strana zůčastnila, byly předem docela jasné v tom, kdo je vyhraje (není úplně složité uchvátit transport zásob, pokud je váš "respawn" směrem, kterým jdou a naopak nepřátelský směrem druhým, tj. vám jde v podstatě naproti).
Byl také trochu šok, že bylo možné, aby se konaly dvě bitvy 1v1 na jiných místech a vítěz mohl přiběhnout do té druhé bitvy na pomoc.
Každopádně jak jsem již řekl, život není fér a jakmile se člověk smířil s tím, že si jde prostě zahrát a ne vyhrát a že nejde o balanc, tak to bylo svým způsobem zajímavé.

První zjevnou vadu vidím v tom, že nebylo jasné, kdo je kdo. Resp. bylo jasné, kdo jsou křižáci, většinou. A tím to více méně končilo. Mnoho lidí si stěžovalo na to (a mě to také popravdě postihlo), že pořádně neví, kdo je nepřítel a kdo ne. Na takových Pláních člověk může alespoň kouknout na glejd a je to jasný. Tady to byl leckdy docela chaos.

Druhá jsou pravidla. Narovinu, nemám rád ASF. Mám za sebou pár let v podstatě čistého FASu a rozhodně nemám pocit, že bych o něco přicházel, když mám obouručku 110 a normální zásahovky. Každopádně chápu, proč  lidi chtějí ASF, ať už jim příjde cool mít delší mečák nebo jim příjde reálnější mít zranitelné zápěstí. Každopádně mi příjde, že FAS má délky zbraní vybalancované tak akorát a rozšířené zásahové plochy zase svádějí mimo realističnosti prostě k tomu, že se lidé opižlávají po zápěstích. A tady to bylo prostě...moc. Štít takových rozmerů, jako byl občas na akci k vidění, je prostě...moc. JEden život dolů za cenu toho, že jste prakticky nesmrtelní, pokud jste alespoň průměrný štítař (Armorik může vyprávět). Navíc z pravidel plynulo, že jsou povolené až 119cm jednoručky...no nejsem zrovna vižlička a má obouručka 110 není zrovna pádlo nebo přehnaně těžká a Fakt si nemyslím, že bych s ní mohl bezpečně fungovat pouze jednoručně (zdůrazňuji bezpečně) a to mám za sebou řekl bych dost zkušeností v dřevěném šermu, abych se mohl označit za někoho, kdo je nad průměrem návštěvníků bitev.
Celé se to v bitvě projevovalo zkrátka a dobře tím, že lidé "zametali" kopím, ťukali se do zápěstí nebo přehnaně velkým štítem odolávali i větší přesile.
Zcela upřímně musím říct, že pokud by hráči využívali pravidel akce víc, než jen sporadicky (štítů bylo pár, většina lidí je dost slušných, aby nezametali...), tedy řekněme, že kdyby hráli "Tak jak org zamýšlel, resp. jak org počítal, že budou hrát", byla by bitva mnohem větší opruz a mnohem menší zábava, než byla ve finále. Tj. je jen štěstí ,že lidi jsou mnohem zvyklejší na FAS a ASF moc nepoužívají, jinak bych si asi hru neužil.

Další věc, tkerou bych vyčetl, byla..no řekněme lehce nedomyšlenost zápletky a vůbec chaos v backgroundu. Ono stačí říct, že ani teď nemám vlastně tušení, kdo to více méně vyhrál, proč se Edmund spojil s barbarama, proč se barbaři spojili s Edmundem, proč proč proč? Ne, že bych byl málo informovaný, jen mi to prsotě nedává smysl.

Kolem a kolem musím říct ještě jednou, že akce mě bavila. Ale bylo to kvůli tomu, že tam byla dobrá banda. A když si dáme ruku na srdce, je to přecejen bitva. Tam lidi tam neřeší, že questy jsou nevyvážené a nedávají moc smysl co se backgroundu týče, nebo že pravidla nejsou zrovna skvělá..Prostě si jedou zabojovat a pravděpodobně si to užijí, ať je akce jinak sebešpatnější. Jediná škoda je, že pak vůbec nesvědčí počet účastníků o tom, jak je akce dobře udělaná.

Nakonec jen jedna věc. Určitě bych neřekl, že hra byla vysloveně špatně udělaná. Spíš si myslím, že tam byly zavedeny věci, které nebyly úplně vhodné a obecně kroky vedle a kdyby je hráči opravdu řádně aplikovali, byla by hra o dost horší. Každopádně pokud chci, aby se takové věci nešířily (Například jako pro mě docela překvapivá doměnka některých organizátorů, že FAS nikdo nemá rád a ASF je super (fuj)), je potřeba na ně upozornit a narovinu říct "Tohle se mi na tom nelíbí".

KAždopádně abych přidal i něco pozitivního ještě, tak v rámci toho, jak ta hra byla zorganizována byla organizována pěkně, nijak zvlášť se na nic nečekalo, questy fungovaly, orgové byli, byli užiteční, pohotoví...takže v tomhle smyslu palec nahoru.

Toť asi vše a pokud jste dočetli až sem, máte bludišťáka.

Události

Larpy autorů