Příběhy Vikingů

Příběhy jsou skupinově orientovaná hra, kde se každý hráč výrazně podílí na tvorbě hry.
Samotná hra od organizátorů nemá připraven žádný obsah, tu si hráči ve skupině tvoří sami. Zápletky, které přesahují herní skupiny, mezi sebou komunikují zástupci jednotlivých skupin. Všechny skupiny si sami píší materiály, které mají hráči cp, tvoří rekvizity na hru a zajišťují většinu logistiky.
Organizátoři pouze určují základní nastavení hry, jako je prostředí, doba, téma. Dále zajišťují herní místo a nějaké základní logistické věci (dovoz vody např.).

Tyto Příběhy byly inspirované obdobím Vikingů v 9. a 10. století. Na posvátný ostrov se sjíždí družiny z celého Severu (a z Irska), aby na velkém Thingu jednali o důležitých věcech. Většina z nich však toto mystické místo využívá k vyřešení vlastních záležitostí. Tajemné rituály, pohanská magie, souboje, pití medoviny a bohové, kteří přímo či nepřímo zasahují do životů každého Seveřana. O tom všem byly Příběhy Vikingů.

7.9

8 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

0
ZevlaZevla Zevla 18.10.2019

Skupina Einarssonova družina, vypravěč Drirr

Jak už se tu píše, Příběhy mají své typické přednosti (hrejete, co chcete, je to takový v pohodě) a typické bolesti (nesourodost skupin; nejde úplně sladit časování, takže se občas děje současně několik věcí, kde potřebujete být; občasné kopírování linek nebo jiných prvků - zdravím oba muže s jedním okem :) ). Ty nevýhody se objevily i letos, ale za mě vlastně v menší míře, než je obvyklý. Hráli jsme prostě s těmi skupinami, co zapadaly do našeho pojetí hry, a bylo to fajn.
Vizuál celý tý hry mi přišel pěknej - přispělo k tomu místo, správný severský počasí i to, že lidi se nevybodli na kostýmy a přivezli si věci, co byly (pro mý oko, co nepotřebuje úplnou historickou přesnost) prostě hezký a ladící k atmosféře vikinský mytologie/fantasy.
Závěrem - měli jsme skvělýho vypravěče, co nám vymyslel hezkej základní příběh a pomohl propojil vlastní obsah. A CP byly taky skvělý. Za mě patřily tyhle příběhy mezi ty ročníky, který jsem si užila nejvíc.


0
EliškaEliška Applová 16.10.2019

Skupina Einarssonova družina, vypravěč Drirr

Příběhy mají pár jistot:

  1. Co si neuděláš, to nemáš.
  2. Možnosti jsou skoro neomezený. Chceš mít na hře svý dítě? Vem ho. Hrajou se Vikingové, ale ty chceš hrát Ira? Boha?? Ale ovšem.
  3. Drirr je nejvíc nejlepší vypravěč <3

Naše hra měla všechno. Umírajícího jarla, nenáviděného bratra, zradu, nedůvěru, prokletí, boj s obrem i takový "trošku omylem" osvobození Lokiho. Ale jsme jen pouzí smrtelníci a on bůh klamu, to by se mohlo stát každýmu...

Jen závěr byl slabší, jinak ale parádinda.

Doporučuje 8/10 osvobozených Lokíků.

0
GordhartRoman Čech 15.10.2019

Skupina Srdce Drakkaru, vypravěčka Míša

Obecně k Příběhům:

Přijde mi, že po těch pět letech, kdy je koncept příběhů používanej, se už docela zřejmě ukazuje, kde jsou jeho přednosti a jaké to má nevýhody.

Takže jsme znovu měli spoustu dobrých a zajímavých skupin, které ve větší či menší míře interagovali a byla tam jedna spojovací linie (setkání jarlů). Vypravěči znovu měli práci s jednou svojí skupinou, kterou (dle letmého vyprávění ostatních) měli z většiny hotovou a zajímavou. Znovu jsme viděli nepoměr epičnosti/magie/mystiky různých skupin (a jako předtím to v zásadě moc nevadilo).

Zní to možná negativně, ale není to tak myšleno. Koncept příběhů dělá decentralizovanou hru, která při tvorbě příliš nevysílí nikoho a naprosto cíleně přesouvá mnoho povinností organizace na hráče, což ve výsledku dělá všechyn šťastnějíšími.

K vikingům:
Jaj. Vikinskej feel byl ve hře dost cítit, medoviny se vypilo hodně, křičelo se, pršelo a všcihni byli depresivně zasmušilí. Naše parta dostala od Míšy to, co chtěla a co si pomáhala vymýšlet (i když ta zásadní část práce byla vypravěčce). Naše velmi metaforická hra s několika rovinana možných výkladů proběhla trochu jako na špatném tripu a bylo to tak skvělé. Díky za to.

Za mě hezkých 8/10.

Podobné larpy

Události

Larpy autorů